09 de febrer 2007

Apocalypto... o Hematoadicto



Entre vosaltres hi deu haver gent molt curtida però a mi, "Apocalypto", l'última pel·lícula d'en Mel Gibson, m'ha encongit l'estòmac fins a deixar-me'l com una oliva arbequina.
La fascinació d'aquest home per esquitxar totes les seves obres d'hematies a l'engròs, em fa empal·lidir. Ja sé que pensareu que m'ho podia haver estalviat no anant-hi; de fet, l'anterior fim "La Passión de Cristo" no el vaig voler veure precisament pel tractament qüasi gore del tema.
Reconec que hi ha gustos per tot. Per això, mentre jo em feia petit a la butaca i havia de mirar el contorn de la pantalla en les escenes més explícites, al meu costat mateix una colla de noiets d'encara no vint anys, menjàven crispetes i comentàven amb la boca plena "que guai, que guai. Mira el nota ése con el casco. Ha, ha...!".
Penso que per explicar la història que explica i trasmetre el missatge que pretén transmetre (que no més res de l'altre dijous) no calia tanta dosi de sadisme. Senyor Gibson, quan hagi superat la seva predilecció estètica per la sang i pel dolor físic, potser li tornaré a donar un vot de confiança. Ara per ara, encara em fa mal tot.
(M'en torno a veure les de'n Woody Allen que sempre em deixa un regust més afruïtat al paladar. I perquè hi surt l'Scarlett Johanson...)

6 comentaris:

Questionaire ha dit...

Per Déu, Sr. Huracà, deixi d'anar a l'AMC 24 Park Vallès.

Questionaire ha dit...

I per cert... Ens anem superant. Visitin això:

http://www.youtube.com/watch?v=OPmYbP0F4Zw

Definitivament, els casoris ja no són el que eren.

L'huracà pensador ha dit...

Dos aclariments:
- primer: els accionistes americans d'AMC s'ho han venut a Cinesa (ara és Cinesa Park Vallès)
- segon: no tinc costum d'anar-hi; aquell mega complex em fa sentir com en Paco Martínez Soria a "La Ciudad no es para mi"(ja veu quins són els meus referents, per cert).

Finalment, hi vaig anar per una badada. Ja es deuen imaginar que la meva debilitat és el cinema Txec d'autor en VO i subtitulat en suomi.

Unknown ha dit...

Un cop vista Apocalypto, no crec que hi hagi per tant. Res que no haguéssim vist al Templo maldito.

Esmore ha dit...

no estic d'acord amb la critica d'Apocalypto. he de dir que la seva inexperiencia en el món del cinema l'ha portat a fer dos erros greus.
el primer es preferi anar al cinema abans que baixar la peli per e-mule. (el cinema es un lloc massa gay, on tothom està apretat i en contacte amb el braç del company).
el segon error es no tenir el mando a distancia per passar la pelicula a més velocitat. (jo vaig veure la sequencia de la persecució a camera rapida i es veia de puta mare.

Senyor Giménez ha dit...

Què maco seria poder fer FF al cinema, o Pause, segons com.