26 d’octubre 2007

PAELLA... BASMATI?

Grup Cacheiro, aquest és el nom del grup de restauració propietari d'una quarta part dels, mal anomenats, "restaurants" del Passeig de Gràcia i rodalies. Nefasta experiència la de dinar en un d'aquests locals! (I no en faig responsables a les persones amigues que m'hi van citar, que pretenien quedar bé... ) El criticable és el trist menú de 10 èuros i escaig, on el summum dels sacrilegis, era aquell dijous, una arròs anunciat com a "paella", que s'assemblava més a una amanida exòtica de restaurant balinès, que a la gloriosa paella mediterrànea mundialment famosa. On s'és vista una paella elaborada amb arròs basmati (aquell arròs llarg vaporitzat, d'ús freqüent a l'India i part del sud-est asiàtic)! Que empresonin, no al pobre treballador immigrant que hi ha tancat vora els fogons de la cuina, si nó al desaprensiu Senyor Cacheiro (si és que així és diu l'amo) que ho permet.
El que em sap més greu, és l'engany al que es portarà al turista forani de bona fe que es refii que allò és realment paella. Al cap i a la fi, jo ja sé que no ho és...

Si l'Estat cada cop és més intervencionista, si no se'ns permet ni matar-nos com ens sembli millor; si hi ha una regulacions per a tot, fins i tot una de molt estricta que determina quins productes es poden etiquetar "bio" i quins no (per posar un cas)... com és que no hi ha ningú que vetlli per tal que les coses siguin, realment, el que ens anuncien que són?

- Un comensal defraudat -

(Ps. El pròxim àpat, haurem de tornar al restaurant japonès; que potser tampoc és fidedigne, però almenys sempre ens satisfà... )

3 comentaris:

Senyor Giménez ha dit...

Té tota la raó, jo també en vaig quedar defraudat. Hi ha menús escolars millors que "allò". El pròxim cop, xino.

Anònim ha dit...

Estic amb vostès. La propera, que sigui "made in japan"!

Anònim ha dit...

Ive read this topic for some blogs. But I think this is more informative.